Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Zýma, Marek ; Krajňáková, Lenka (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Předkládaná práce se zabývá uživatelským testováním použitelnosti didaktické hry Mapa ideálního ostrova pro výuku kartografie, která byla vytvořena stejným autorem v roce 2020 s tím, že je v práci i stručně představen herní koncept včetně popisu jednotlivých komponentů a jejich funkcí. Pro lepší přehlednost je práce uvedena skrze rešerši odborné literatury zabývající se aktivizujícími výukovými metodami, a to především didaktickými hrami, a společně s tím je představena problematika použitelnosti, její význam a aplikace na testování produktů. Výzkumná část si poté klade za cíl podrobit didaktickou hru testování použitelnosti, čímž zkoumá pohled žáků a učitelů na její užívání, a zároveň tak odhalit a následně odstranit nejzásadnější nedostatky hry. Výzkum probíhal skrze dvě nejběžnější metody, které se užívají v obecném produktovém testování výrobků, jimiž je dotazníkové šetření a interview s uživateli. Výsledky výzkumu ukázaly, že je hra vítaným doplňkem výuky, který je svými pravidly pro žáky i učitele srozumitelný a vzbuzuje v nich příjemné pocity a přes svůj herní charakter si zachovává patrný didaktický cíl. V některých případech se ale ukázal problém především s řešením různých úkolů, které žáci vzhledem k jejich věku nebyli schopni správně dokončit. Jak ale bylo uvedeno, v práci je samostatná...
Didaktická hra zaměřená na rozvoj individuální potřeby žáka
Jirušová, Michaela ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra preprimární a primární pedagogiky ABSTRAKT DP Didaktická hra zaměřená na rozvoj individuální potřeby žáka Bc. Michaela Jirušová Vedoucí práce: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Studijní program: Magisterské studium Studijní obor: Učitelství 1. stupně ZŠ, KS ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami, především didaktickou hrou a jejím využitím ve výuce na 1. stupni základní školy pro rozvoj individuálních potřeb žáků, kdy hra slouží k jejich vlastnímu rozvoji, učení, motivaci a seberealizaci. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou na základně vybrané literatury charakterizovány související témata s metodami výuky a individualizace. Praktická část obsahuje průzkum využití didaktických her ve výuce na 1. stupni ZŠ - jejich četnost, v jakých předmětech se využívají, jejich zaměření na individualitu žáka apod. Následně je zpracován sumář vybraných didaktických her, které jsou ověřeny v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA aktivizační metody, didaktická hra, motivace, sumář her, hra, 1. stupeň ZŠ, individualizace
Didaktická hra "Odchyt ptáků"
Kučerová, Eliška ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvoření autorské didaktické hry s tématikou výzkumů a odchytů ptáků pro žáky vyššího stupně gymnázia (střední školy). Pro účely této hry jsou nejprve pospány principy a přínosy didaktických her i historie chytání ptáků převážně na území dnešní České republiky. Didaktická hra žáky provází od historického chytání ptáků (čihařství) až po moderní metody odchytů ptáků z důvodů kroužkování a dalšího výzkumu. Tato hra u žáků prohlubuje znalosti daného tématu, současně se nenásilnou formou dotýká historie a zeměpisných znalostí o naší zemi. U žáků je rozvíjena spolupráce, schopnost se slovně vyjádřit, vzájemná komunikace a hledání řešení a kompromisů. Hra je koncipována pro menší třídní kolektiv, přičemž žáci spolupracují v malých skupinách (3 - 4 žáci), které mezi s sebou soutěží. Autorská hra byla otestována v různorodých kolektivech. Na základě těchto zkušeností byla ověřena vhodnost hry pro žáky a byly popsány problematické body v pravidlech i celkovém pojetí hry. Klíčová slova: didaktická hra, autorská hra, odchyty ptáků, spolupráce v týmu, komunikace
Pojmotvorný proces v geometrii prostřednictvím hry SOVA
Gandžalová, Tereza ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Hlavním tématem této práce je pojmotvorný proces v oblasti geometrie, konkrétněji proces poznávání žáků geometrických objektů během didaktické hry Sova. Výzkum práce je zaměřen na žáky mladšího školního věku 9-11 let. Cílem práce je zmapování představ žáků o geometrických objektech, jejich průvodních jevech a vztazích mezi nimi prostřednictvím experimentů, jejichž nástrojem je hra Sova a její modifikace. Didaktická hra Sova je podrobně popsána v teoretické části práce. Zde jsou rovněž uvedeny teoretická východiska pro koncepci experimentů a analýzu žákovských diskuzí a jsou vymezeny pojmy užívané v praktické části. Mezi tato východiska se řadí termíny a, etapy vývoje geometrického jazyka, teorie úrovní porozumění a teorie generického modelu, a v neposlední řadě také úrovně geometrického myšlení autora Van Hieleho. V praktické části se soustředím na popis metodologie a charakteristiku jak celkové skupiny, tak i jednotlivých žáků v ní. Mimoto je součástí práce rozpis plánu aktivit každého experimentu s jejich očekávanými výstupy každé ze skupin. Následují realizace experimentů, jejich evidence a analýza. V závěru práce se zaměřuji na shrnutí celé práce, hodnotím míru naplnění všech zvolených cílů, mým posunem, který byl naplněn splněním úkolu a návrhem možností pro další případný výzkum. KLÍČOVÁSLOVA...
Návrh výukového boxu s tematikou ptactva v prostředí ZOO Hluboká nad Vltavou
NOVOTNÁ, Tereza
Předložená bakalářská práce je zaměřena na tvorbu výukového boxu s tematikou ptactva, ve spolupráci se Zoo Hluboká nad Vltavou. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části je čerpáno z odborné literatury, která se dané problematice věnuje. Nejprve se zaměřuje na terénní výuku, didaktickou hru a Rámcový vzdělávací program. Druhá část je podrobně věnována ptactvu, jež se vyskytuje v praktické části bakalářské práce. Praktická část má podobu didaktické hry. Zahrnuje manuál pro pedagogy a pracovní list určený všem zájemcům o hru.
Použití didaktických her při výuce
SVOBODOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zabývá použitím didaktických her při výuce a jejich strukturou. Teoretická část se soustředí na objasnění pojmu didaktická hra, popsání konkrétních typů a forem didaktických her a specifika jejich použití při výuce na základní škole, zatímco praktická část je zaměřená na přínos didakticích her pro žáky a jejich vnímání her v souvislosti s kompetencemi Rámcového vzdělávacího programu. Tento přínos byl testován na Základní škole Jakuba Jana Ryby a Základní škole Pohůrecká.
Didaktická hra ve výuce biologie člověka na 1. stupni ZŠ
CAPOUCHOVÁ, Anna
Cílem diplomové práce bylo vytvoření tří autorských didaktických her k tématu biologie člověka určených pro výuku dětí 1. stupně základní školy. Hry byly vytvořeny pro 2. ročník 1. stupně ZŠ. Cílem her bylo získání nových vědomostí a prohloubení již získaných znalostí o tématu. Hry se zabývají tématy: stavba lidského těla, smysly, nemoci a úrazy. Znalosti žáků byly ověřeny pretestem, posttestem č. 1 a posttestem č. 2. Výsledky testů byly porovnávány mezi experimentální skupinou (didaktické hry) a kontrolní skupinou (běžná výuka s interaktivními cvičeními).
Využití online únikové hry ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy
Vopatová, Eliška ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Teodoridis, Vasilis (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou a využíváním vzdělávacích online únikových her ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy. V rámci této práce vznikla originální online úniková hra věnovaná učivu o šelmách nazvaná Útěk z pavilonu šelem. Úniková hra je na základě teoretického představení aktivizačních metod vyučování vymezena jako svébytná výuková metoda. Její tvorba se opírá o popsané základní principy únikových místností i specifika edukativních únikových her. Za účelem využití únikové hry Útěk z pavilonu šelem coby komplexního učebního nástroje byly navrženy také doprovodné materiály. Jedná se o pracovní list a dotazník pro sebehodnocení žáků. Ty byly společně s hrou začleněny do výukového bloku ve dvou sedmých ročnících základní školy. Jeho realizace poskytla prostor pro celkové zhodnocení únikové hry na základě pozorování aktivity žáků a jejich zpětné vazby. Testování vytvořené online únikové hry ve vlastní výuce prokázalo její funkčnost po technické stránce i didaktický potenciál navzdory drobným nedostatkům v herní struktuře. Následný výzkum mezi 110 učiteli přírodopisu nastínil možnosti dalšího využití navržené hry s ohledem na jejich zkušenosti i preferované výukové metody. Získaná data vypovídají o tom, že online úniková hra Útěk z pavilonu šelem má předpoklady pro to oslovit...
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce chemických reakcí
PLACHÝ, Ondřej
Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry (tzv. click and point adventure) při výuce chemických reakcí na druhém stupni základních škol. Cílem tohoto projektu je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Ke hře byly zpracovány i pracovní listy, které hru vhodně doplňují. Děj hry je zasazen do známých znojemských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.